Понеділок
06.05.2024
01:05
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя німецької мови Николишин Наталії
Головна Реєстрація Вхід
Курси підвищення кваліфікації »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 468

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу



Тернопільський обласний комунальний інститут

післядипломної педагогічної освіти

  

 

ПРОЕКТ

 

МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

на 2012 – 2017 рр.

з проблеми

 

«Формування комунікативних навичок учнів 

через впровадження інтерактивних форм навчання

на уроках німецької мови»

 

1.            Обґрунтування проблеми.

Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти.

Сучасний етап міжнародних зв’язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають радикальних змін у галузі навчання іноземних мов, статус яких у нашій країні постійно зростає.

Іноземна мова є важливим засобом міжкультурного спілкування, вона сприяє вербальному порозумінню громадян різних країн, забезпечує такий рівень їхнього культурного розвитку, який дозволяє вільно орієнтуватись і комфортно почуватись у країні, мова якої вивчається. У зв’язку з цим стає актуальною позиція, за якої здатність зрозуміти представника іншої культури залежить не тільки від правильного використання мовних одиниць, але й від особливих умінь розуміти норми його культури, у тому числі мовленнєвої поведінки у різноманітних ситуаціях спілкування. Це зобов’язує розглядати іноземну мову не лише як засіб міжкультурного спілкування, але і як своєрідний інструмент пізнання іншої культури та пропаганди власної, що сприяє духовному взаємозбагаченню, підвищує роль гуманітарної освіти.

Компетентнісний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує засвоєння ними змісту навчання та досягнення мети навчання при розв’язанні певних проблемних завдань. Сучасна педагогіка визначає декілька груп компетентностей. Відповідно до рішень Європейської Ради основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.

Необхідність формування комунікативної компетентності учнів зумовлено реалізацією не тільки відповідно оновленого змісту освіти, але й адекватних методів і технологій навчання. Найбільш ефективними шляхами реалізації комунікативного підходу до вивчення іноземної мови є застосування інтерактивних методів навчання. Системне використання інтерактивних методів є актуальним для сучасної освіти, та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної особистості учня як громадянина демократичного суспільства.

Комунікативний підхід в найбільшій мірі відбиває специфіку іноземної мови як навчального предмета в середньому навчальному закладі. Цей підхід визначився в результаті методичного осмислення наукових досягнень в галузі лінгвістики - теорії комунікативної лінгвістики і психології та теорії діяльності, що знайшло відображення в роботах з психології та методики навчання іноземних мов (О.О. Леонтьєв, І.О. Зимня, Ю.І. Пассов, С.Ф. Шатілов, Г.В. Рогова та інші)

Сучасні навчальні технології називаються інтерактивними. Інтерактивне навчання (комунікативно – діалогове) – різновид проблемного навчання, побудований на діалозі його учасників. У широкому розумінні інтерактивним називають такий аспект спілкування, який характеризується стратегією взаємодії партнерів.

Термін «інтерактивний» ( з англійської inter – взаємний,  akt – діяти) означає здатний до взаємних дій, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності учнів, яка має на меті створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Це спів навчання, взаємо навчання, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлектують із приводу того, що вони знають, уміють і здійснюють.

Методичне підґрунтя проекту та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)», Регіональну програму впровадження компетентісно- орієнтованого підходу в навчальний процес  тощо.  Інтерес до технології інтерактивного навчання як освітньої інновації з’явився в Україні близько десяти років тому. Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спираються на наукові дослідження та теоретичні розробки відомих педагогів О.Пометун, І.Родигіної, Л.Пироженко, Т.Ремех, О.Мокрогуза, І.Якиманської, М.Махмутова тощо.

2.            Мета проекту.

Ø        зробити навчання більш доступним і цікавим;

Ø   моделювати різні соціальні ситуації, збагачувати соціальний досвід учнів через включення в різні навчальні та життєві ситуації і їхні переживання;

Ø  створити умови для розвитку в учнів здатності будувати конструктивні стосунки в класі, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу, знаходити спільне розв’язання проблеми;

Ø   навчити учнів формулювати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументувати і дискутувати, слухати іншу людину, поважати альтернативну думку;

Ø  ефективно розвивати в учнів комутативні вміння та навички, навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт, привчати їх працювати в команді.


3.            Завдання проекту.

·               Використовувати інтерактивні технології для:

○ швидкого засвоєння фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу;

○  підвищення інтенсивність навчання;

   розвитку творчих здібностей учнів.

·               Застосування методів інтерактивного навчання на уроках німецької  мови для:

○ швидкого засвоєння великої кількості нового матеріалу;

○ розвитку мислення, пам’яті, уяви;

○ пошуку шляхів вирішення навчальних завдань.

  •              Сформувати вміння (навички) учнів:

○ знаходити нетрадиційні шляхи вирішення проблем;

○ ставити й досягати мету;

○ робити пошук і відбір інформації;

○ застосовувати набуті знань;

○ узагальнювати та популяризувати власні напрацювання.

4.            Характеристика проекту.

  • за кінцевим результатом: практико – зорієнтований;
  • за змістом: надпредметний;
  • за кількість учасників: колективний;
  • за тривалістю: довготривалий;
  • за ступенем самостійності: частково – пошуковий;
  • за характером контактів: зовнішній.


5.            Визначення учасників.

Кафедра методики викладання навчальних предметів і освітнього менеджменту, лабораторія суспільно – гуманітарних дисциплін ТОКІППО; РМК, адміністрація та працівники Зборівської державної української гімназії ім. Романа Завадовича, учні, батьки.


6.            Визначення бази реалізації проекту.

Зборівська державна українська гімназія ім.. Романа Завадовича.


7.            Термін реалізації проекту.

З 22 жовтня 2012 року по 2017 рік.


         8. Прогнозований результат.

Ø            використання інтерактивних технологій для швидкого засвоєння фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу, підвищення інтенсивності навчання, розвитку творчих здібностей учнів

Ø            застосування методів інтерактивного навчання на уроках іноземної мови для швидкого засвоєння великої кількості нового матеріалу, розвитку мислення, пам’яті, уяви, пошуку шляхів вирішення навчальних завдань.

Ø            вміння учнів знаходити нетрадиційні шляхи вирішення проблем, ставити й досягати мету, вміння робити пошук і відбір інформації, а також узагальнювати та популяризувати власні напрацювання.


9.            Ресурси:

людські:

o              консультації науковців ВНЗ;

o              консультації методистів ТОКІППО, РМК;

o              методично – консультативний супровід заступником директора Зборівської державної української гімназії ім. Романа Завадовича.

матеріально – технологічні:

o              комп’ютер, ксерокс, сканер, принтер, папір.

фінансові:

o              затрати на відрядження, на семінари.

інформаційні:

o              книжки ( наукова, науково – методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури);

o              фахова періодика (газети, журнали);

o              Інтернет;

o              телебачення;

o              відео, аудіо інформація.

 

  

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту